despre modă și stil în București

 

Încă nu îmi este clar de ce trebuie cineva să fie la modă și de ce se acceptă uniformizarea în modul de îmbrăcare.

Înțeleg faptul că te influențează ceea ce vezi în jur, că te influențează cum se îmbracă prietenii și persoanele pe care le admiri. Prin urmare înțeleg de ce o persoană se îmbracă conform tendințelor dintr-o anumită perioadă. În plus, majoritatea magazinelor oferă haine care sunt pe linia acestor tendințe deci, vrând-nevrând, lumea respectă direcțiile impuse de ”modă”. Totuși, trebuie ca fiecare să își impună niște limite. Iată numai câteva, care cred că sunt de bun simț:

– hainele să vină bine pe o anumită persoană. Dacă un stil vestimentar nu avantajază pe cineva, acea persoană ar trebui să evite acel stil.

– îmbrăcămintea trebuie adecvată pentru activitățile derulate, indiferent de cerințele modei

– tendințele în îmbrăcăminte nu trebuie să fie urmate orbește, ci fiecare haină trebuie evaluată în parte și adecvată cu celelalte haine pe care cineva le poartă.

Atenție și la faptul că nu se poate pune semn de egalitate între modă și stil. Cine se îmbracă în pas cu tendințele din modă nu este automat și o persoană cu stil. După cum este adevărat și faptul că este posibil ca cineva să fie foarte stilat și cu bun gust, deși să nu fie în pas cu moda. Această ultimă situație sper să fie cât mai des întâlnită în spațiul public, dar realitatea mă contrazice.

De exemplu, am observat zilele astea că bucureștencele sunt foarte obediente la tendințele din modă, dar nu au mai deloc stil. Foarte multe dintre ele poartă haine cu dantelă. Am văzut însă niște combinații incredibile, cum ar fi maieuri ”tetra” care aveau aplicate tot felul de dantele pretenți0ase, sau bluze cu dantelă bogată asociate cu niște fuste incredibil de nepotrivite. Senzația mea este că foarte multe dintre compatrioatele mele consideră că orice are dantelă trebuie purtat zilele astea. Îmi pare rău că nu am făcut niște poze la ținutele care m-au uimit și indignat în același timp.

Nu îmi vine să cred că bucureștencele se îmbrăcau bine acum 15-20 de ani. Se pare că oferta mică și puțin diversificată din magazine era benefică și stimula găsirea de soluții cu stil. Acum, când se poate găsi practic orice în materie de îmbrăcăminte, alegerile făcute de multe dintre compatrioate sunt mai mult decât dezamăgitoare – din punctul meu de vedere. În nici o altă țară nu am văzut în ultimii ani un procent atât de mare de persoane prost îmbrăcate (și aici mă refer la stil, nu la calitatea și costurile hainelor).

Sper să pot să revin cu niște poze ilustrative cât de curând.

 

 

 

 

 

~ de Alexandra pe Iulie 25, 2012.

3 răspunsuri to “despre modă și stil în București”

  1. Iți înțeleg foarte bine indignarea referitoare la lipsa de stil vestimentar. Insă, trebuie avut în vedere că educația estetică trebuie învățată de undeva. Când trăiești înconjurat de lucruri urâte și kitsch-uri oribile, nu prea ai ocazia să admiri frumusețea și să vezi ce înseamnă ea. Dacă se face vreo educație, ea se face după ureche, trecută prin ‘strecurătoarea’ personală a lipsei de gust.

  2. O idee poate fi si ca moda care te reprezinta trebuie sa fie cea care te pune in valoare, ca nu toti suntem la fel de frumosi cum ne vor revistele de moda.

  3. Nu avem de unde sa invatam sa ne imbracam cu stil din pacate, avem la dispozitie doar articole vestimentare care sunt la moda

Lasă un răspuns

 
