Tunisia

De multă vreme îmi doresc să merg în Tunisia, dar nu am reuşit… Acum mă întreb dacă voi mai avea vreo şansă în viitorul deceniu 😦

De principiu este bine că Ben Ali nu mai este la putere, dar eu nu sunt optimistă cu privire la viitorul ţării. Opoziţie în ţară practic nu există. Cei care deţin de fapt acum puterea sunt „eşalonul 2” – ştim din proprie experienţă cum acest eşalon, în cel mai bun caz, se ocupă numai de prosperitatea personală în detrimentul instuţiilor pe care le conduc, deci a ţării. Mai mult, în general grupurile islamice sunt agresive şi se mişcă rapid. Nu cred că nu vor încerca să transforme Tunisia într-un stat islamic, în ciuda faptului că tunisienii se laudă că ei nu sunt fundamentalişti (şi chiar sunt nişte oameni foarte drăguţi, prietenoşi şi deschişi).

Posibil ca singura şansă a Tunisiei să fie ca la viitoarele alegeri să participe şi să câştige tunisieni care şi-au făcut deja un nume şi o carieră în străinătate, de exemplu în Franţa. Din păcate, aceşti oameni – dacă vor candida – nu prea au şanse. O dovadă indirectă: cum era privit Ion Raţiu în 1990 şi chiar şi mai târziu; câte voluri a căştigat la alegeri? Făcând o paranteză – cred că noi ne-am ratat şansa unei dezvoltări normale şi a formării unei societăţi civilizate în 1990, când nu l-am ales pe Ion Raţiu. Probabil că aceeaşi greşeală o vor face şi tunisienii, dacă vor putea alege…

~ de Alexandra pe Ianuarie 16, 2011.

Lasă un răspuns

 
