Lyon – surprenant

Orasul este, adica mi se pare mie, un oras intre granita Italiei cu Franta. Este o alternanta intre piete si cladiri din cele doua zone culturale. In afara centrului vechi, este un oras industrial – in sensul ca la inceputul sec. 20 au fost construite cartiere respectand principiile moderne de urbanism care in epoca erau asociate cu orasul industrial „luminat”, construit pentru confortul locuitorilor. Nu prea ma omor dupa acel stil, dar spune ceva despre spiritul orasului.

Ceea ce imi place in mod special este faptul ca au pictat cu scene urbanistice multe dintre calcanele blocurilor. Astfel orasul capata ceva culoare.

O alta caracteristica a orasului este prederinta pentru a pune ierburi si flori de camp in spatiile verzi. Este ciudat cat de mult ne-am obisnuit cu parcurile si peluzele ornamentale. La inceput am avut senzatia ca primaria nu prea are grija de spatiile verzi, dar apoi am constatat ca este chiar o strategie de urbanism aparte in spatele acestora 🙂

Si ultima trasatura care mi se pare foarte pregnanta si surprinzatoare – este cosmopolit, in sensul ca pe strada se vad toate rasele pamantului. Este chiar mai divers etnic decat Parisul.

 

~ de Alexandra pe Octombrie 12, 2010.

2 răspunsuri to “Lyon – surprenant”

  1. Catedrala din deal e spectaculoasa in interior…

Lasă un răspuns

 
