bloguri si companii

De mai multa vreme vreau sa scriu pe acest subiect, dar nu am avut timpul si linistea necesara pentru un astfel de demers. Nici acum, de fapt, nu prea am. Insa discutiile de acum vreo 3 saptamani cu studentii de la masteratul online si de ieri cu participantii la un program de training m-au pus mult pe ganduri.

Mie mi se pare foarte evidenta utilitatea unui blog pentru o companie, ca si posibilitatea de a utiliza blogosfera in folosul firmei. Se pare ca nu pentru toti sunt aceste doua lucruri chiar asa de evidente. Inteleg ca cei care nu au un blog si in general nu au prieteni cu bloguri nu sunt familiarizati cu fenomenul. Dar nici atunci cand le prezinti cazuri concrete, in contextul discutarii despre strategii de promovare si comunicare online, nu par sa sesizeze avantajele si mai ales mesajul din spate… 

De exemplu, eu am fost foarte placut surprinsa sa vad ca o editura – Tritonic – are doua bloguri. Mi se pare ca spune multe despre profesionalismul si angajarea celor de acolo. Unul este „general”, al companiei, iar al doilea este specializat pe Crime Scene, una dintre directiile editoriale de la Tritonic. Implicatiile acestui al doilea blog, dar si provocarea pentru editura, sunt insemnate. Totusi studentii, in general vorbind, nu au stiut ce sa raspunda la intrebarea „De ce editura are acest al doilea blog?”  In acelasi timp insa, reactia a fost pozitiva. Au apreciat ca editura este dinamica si se gandeste la cei interesati de acel gen literar. Deci efecte pozitive tot are strategia editurii. Asta este bine. Poate ca nici nu este relevant in ce masura publicul intelege ce este in spatele acestor bloguri.

Anunțuri

~ de Alexandra pe Mai 26, 2009.

2 răspunsuri to “bloguri si companii”

  1. Omul sfinteste locul… cam de acolo si decizia de blog de companie. Chiar nu se poate, in multe firme… Dupa cum in altele se poate.

  2. din pacate inca administratorii(patronii) nu realizeaza nici macar ce poti face pentru ei o prezenta reala in lumea virtuala efectuata prin aparitia unui website si promovarea acestuia, ce sa mai pomenim de blog?! trebuie educati din pacate si nu prea este cine sa o faca mai ales cand acestia sunt atotstiutori si nu primesc sfaturi decat din partea prietenilor de pahar.
    Sad but true! Oricum tot de noi toti depinde schimbarea mentalitatii asa ca one step at a time and we will make it in the end! Hope the end doesn’t get us first!

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

 
%d blogeri au apreciat asta: