traficul in Bucuresti – noi dimensiuni…

Se pare ca putem vorbi de o diminuare a traficului bucurestean – atat din punct de vedere al numarului de masini, cat si din punct de vedere al numarului de blocaje/al timpului petrecut in trafic.

De catva timp am senzatia ca se circula mai bine in oras. Toti cunoscutii au inceput sa spuna acelasi lucru. Chiar si la stiri a fost un reportaj pe aceasta tema. Jurnalistii spuneau ca eliberarea traficului se datoreaza numarului mai mic de masini utilitare, care aprovizioneaza magazinele… Rationamentul lor era simplu – suntem in perioada de criza, asta inseamna ca lumea cumpara mai putin, ceea ce duce la o mai rara aprovizionare a magazinelor. Explicatia mi se pare ca surprinde numai o mica parte. Dar in esenta, cred ca este adevarat ca sunt in trafic mai putine masini de firma. Chiar stiu cazuri in care firme care inainte decontau oricate bonuri de benzina acum limiteaza valoarea lunara a acestora.

Nu stiu daca mai putine drumuri in interes de serviciu inseamana neaparat recesiune. Poate sa insemne, si in mare masura cred ca asa este, o mai mare eficientizare a activitatii. Nu se mai deplaseaza angajatul imediat la client, mai intai vorbeste pe email sau la telefon, si numai daca trebuie se si deplaseaza. Asta inseamna de fapt ca timpul este folosit mai util. Mi se pare un progres insemnat. Probabil ca sunt si mai putini angajati care mergeau „in interes de serviciu” acasa / la masa in timpul programului, sa isi duca copilul cine stie pe unde, sa faca nu stiu ce cumparaturi, evident tot in beneficiul companiei… Deci sunt si aspecte pozitive ale acestei recesiuni.

Si poate, desi asupra acestui aspect nu ma pronunt cu mare siguranta,… poate ca unii bucuresteni, din dorinta de a face economie, mai lasa masina acasa si se duc pana la paine pe jos, sau chiar la serviciu folosesc transportul in comun. Bravo lor! Imi pare rau pentru motivele care ii determina sa isi schimbe comportamentul, dar mi se pare o evolutie buna si pentru ei si pentru oras. Cum spuneam insa, nu sunt foarte sigura de aceasta din urma ipoteza pentru ca nu s-au aglomerat mijloacele publice cu care circul eu, nici macar metroul nu este mai aglomerat. Sau cel putin nu mi se pare mie… Asta insemana fie ca nu sunt mai multi oameni care circula cu transportul public, fie ca s-a suplimentat numarul de mijloace de transport in comun. As vrea eu sa fie ultima situatie…

Anunțuri

~ de Alexandra pe Februarie 8, 2009.

2 răspunsuri to “traficul in Bucuresti – noi dimensiuni…”

  1. Nu cred ca au scazut deplasarile in interes de serviciu, ci numarul masinilor de serviciu. Foarte multi angajatori au retras acest avantaj salariatilor si au scos aceste masini la vanzare. Este un mod simplu de eficientizare a activitatii, din moment ce masinile respective erau doar o modalitate de retributie nonsalariala si nu erau utilizate in activitatea profesionala.

  2. este, probabil, parte a actualei situatii. Totusi, nu este singura cauza si cred ca nici cea majora. Cei care mergeau inainte in oras cu masini de serviciu in interes personal aveau de multe ori si o masina acasa. Acesti oameni merg si acum cu ceva… Multi dintre ei nu s-au „transferat” pe transportul in comun pentru ca nu sunt mai aglomerate masinile publice. In plus, traficul este mai lejer in timpul orelor de lucru, cand oamenii aceia nu circulau in interes personal – teoretic.

    In plus, masinile vandute au fost cumparate de cineva ca sa mearga cu ele, nu sa le tina in garaj.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

 
%d blogeri au apreciat asta: