la galati

Am fost zilele trecute in Galati. Desi nu am avut mult timp liber, am reusit sa ma „invart” putin prin oras. Partea veche, de langa port, a fost distrusa in timpul razboiului. O doamna imi spunea ca isi aminteste ca atunci cand era mica si mergea prin zona aceea, cand inca nu se stransese tot molozul si daramaturile, se vedea inca pavajul din marmura al strazii principale. Astazi, din partea istorica a orasului a ramas Strada Domneasca, si cateva strazi alaturate. Aceasta este insa frumoasa, cu multe cladiri monument de arhitectura. Numai unele dintre ele sunt, putine, impozante, dar intreg ansamblul are un farmec special.

Am aflat si ca la Galati incepe Uniunea Europeana:

Gara era promitatoare. O cladire noua, in care exista chiar si un magazin de ziare si bauturi si alimente la standarde europene. La iesirea din gara insa, lucrurile se schimba. Esti intampinat de blocuri ANL si un maidan neingrijit

Ceea ce m-a impresionat cel mai mult in oras este multitudinea cafenelelor si restaurantelor. Cred ca Galati este orasul din Romania cu cele mai multe localuri publice pe cap de locuitori. Si toate pareau dichisite, si lumea intra in ele…

Am fost si la Mitropolie. Cat timp am stat acolo – 10-15 minute au venit cam 5 persoane, toti cu varsta intre 16-40 de ani. Unul dintre domnii care a venit era si cu 2 copii mici

Oamenii mi-au placut, de asemenea. Erau imbracati cu gust si mult mai ingrijit decat in alte localitati de provincie. Am vazut o doamna care evident nu avea prea multi bani, dar tot avea haine noi si se asortase (nici in Bucuresti, unde lumea este in general mai prospera, nu este lumea atat de bine imbracata – ca medie desigur, nu ma refer la cei care nu au alta preocupare in viata…)

A fost o placare sa merg la Galati. Sper sa ajung din nou. Iata , in incheiere, trei institutii cu importanta pentru viata orasului:

 

 

~ de Alexandra pe Octombrie 31, 2008.

3 răspunsuri to “la galati”

  1. Galaţiul m-a impresionat cu mulţi ani în urmă, când am fost prima, şi deocamdată, singura dată. Nu era frumos, nici prea cochet, îşi primenea după era comunistă înfăţişarea, dar întradevăr, ai dreptate când spui ca de la gară „lucrurile se schimbă”. Atunci, am luat singurul taxiu disponibil, luat în grabă, după toate celelalte plecaseră, iar şoferul acestuia, dandu-şi seama că nu suntem din zonă ne-a făcut o călătorie cam lungă…şi ne-a taxat pe măsură, adică de cam 10 ori decât s-ar fi cuvenit să încaseze…Bun debut! Dar acea ţeapă a fost recompensată la scurtă vreme de „priveliştea” peisajului feminin din oraş. Aveam în faţă cele mai frumoase femei din RO! Nădăjduiesc din tot sufletul ca măcar acest capital să se fi conservat în Galaţi, dacă de monumente nu prea are parte…Nici de bărbaţi prea oneşti:)))

  2. nu stiu daca sunt frumoase galatencele, adica mai frumoase ca in alte parti, dar sunt mai bine imbracate. Asta am observat si la Iasi… Femeile in aceste doua localitati par sa aiba mai mult gust, sau sa aiba un gust mai apropiat de al meu in ale imbracatului…

  3. voi nu stiti despre ce vorbiti fratilor..

Lasă un răspuns

 
