Bucurestiul a ratat ambele topuri internationale, dar a castigat acasa…

Este vorba de topul celor mai poluate orase 🙂 si de topul celor mai curate orase 😦

Generalizand – desigur – si fara pretentie de clasament, se pare ca cele mai curate orase sunt in Canada, Anglia, Japonia si Elvetia, iar cele mai poluate orase sunt in China, India si Rusia. Nu am fost mirata de aceasta situatie… Am vrut sa vad si pe unde sunt orasele romanesti. Asa ca am dat un mic search pe Google in speranta ca voi afla ceva date – nu am gasit mare lucru. De fapt am gasit ceva informatii pe care le dau mai jos, dar nu am gasit clasamente coerente si informatii documentate, cum se gasesc despre situatia din Statele Unite, de exemplu.

Iata ce am gasit:

– Bucurestiul este cel mai poluat oras din Romania, urmat de Constanta

– orasele din Romania sunt de 3 ori mai poluate decat orasele europene (iata si linkul)

– Iasiul este orasul cel mai poluat fonic, urmat de Galati

– Romania se afla pe locul 40 printre tarile poluante (desi s-au redus emisiile de gaz la jumatate in 10 ani – vezi detalii)

– Copsa Mica este cel mai poluat oras din Europa – sigur nu este de actualitate daca Bucurestiul este cel mai poluat oras din Romania (stirea este din 2006, iar pe undeva pe net am gasit ca si Pancevo, langa Belgrad, se lupta pentru acest titlu… Si in 2008 a fost postata o informatie cum ca Milano ar avea aceasta onoare. Bucurestiul nu a fost nici el uitat la nominalizari – Greu este sa gasesti o informatie actuala si corecta… 😦 )

Atentie ca datele de inregistrare ale stirilor variaza in timp…

Ca urmare a investigatiei am tras concuzia ca se fac destul de multe studii pe aceasta tema, dar ma intreb, retoric, desigur: Unde sunt datele statistice din Romania?

Pentru articolul privind cele mai poluate si mai curate orase din lume, urmati acest link.

~ de Alexandra pe Septembrie 9, 2008.

Lasă un răspuns

 
