Olimpiada la final

Sportivii romani au luat 8 medalii, in total, la Olimpiada. Asta ne trimite pe locul 25, in clasamentul tarilor. Poate ca nu este foarte rau, dar nici nu este bine. Rezultatele mi se par nemultumitoare. Daca am fi luat la fel de multe medalii ca acum 4 ani, am fi fost intre primele 15 tari. Poate a fost competitia mai mare… cine stie?!
Nu mi se pare important sa iei foarte multe medalii, dar mi se pare important sa progresezi. Si mai ales, mi se pare important sa ai constiinta propriei valori. Acest din urma lucru nu pare sa fie cunoscut conducerii COR, ai carui reprezentanti par sa nu fie deloc ingrijorati ca sportivii romani nu mai au performante remarcabile, ca multi vor sa intre in competitie sub steaguri straine sau ca in tara nu gasesc conditii decente de antrenament, care sa le permita sa se gandeasca la adevarata performanta internationala… Aceasta situatie cred ca se datoreaza si proastei strategii de promovare a sportului si nerasplatirii performantei sportive. In primul rand cred ca pe aceste doua directii ar trebui sa se implementeze strategii viabile, si poate situatia se va mai imbunatati, iar ca urmare vor veni mai multi sponsori si in sectorul sportiv.

~ de Alexandra pe August 24, 2008.

2 răspunsuri to “Olimpiada la final”

  1. Totusi este vorba despre sport ceea ce inseamna ca nu era o tragedie daca ne intorceam cu degetul in gura. Acum prin faptul ca am reusit totusi sa luam 8 medalii se cheama ca am avut ceva performante, ceea ce in conditiile de lasa-ma sa te las din Romania mi se pare acceptabil. Ar fi fost frumos sa egalam performanta de acum 4 ani dar nu am fost in stare asa ca poate data viitoare (oricum daca am avea o crestere permanenta ar insemna ca la un moment dat sa castigam noi tot si ailalti sa vina degeaba :P).

  2. Povestea este mult mai lunga si are multe implicatii. Nu avem baze sportive(un ex: stadioanele de atletism lipsesc din multe orase sau cele care sunt au pista de zgura, lasata in paragina), nu avem sportivi – tot mai putini parinti isi duc copiii la sport, adolescentii fug de sport ca de ciuma, firmele nu sponsorizeaza sportivii(prefera investitia in altele si fotbal:D), ce mai…daca e sa luam toate aspectele la puricat, iesim deficitari. Sacrificiile sunt mari si in cele mai multe cazuri sunt sacrificii personale, fara sprijin din partea autoritatilor/organizatiilor. Parintii sustin cat pot copiii, insa cu un venit mediu nu poti sustine performanta unui junior indiferent de sportul practicat.
    Performantele noastre sunt sclipiri, sunt rabufniri ale unor destine care au luptat foarte mult. Si parca uitandu-te la altii, pare mult mai usor…Am ramas fara baza, iar performanta nu se poate naste peste noapte.
    Sper sa evoluam, insa ma tem foarte tare ca in viitor performantele vor fi tot mai putine/deloc. Si nu e vina 100% a autoritatilor; ne lipseste si…`inclinatia`

Lasă un răspuns

 
