AD-hoc ELECTORAL

Chiar dacă nu urmărim cu atenţie campania electorală, tot suntem bombardaţi de mesaje electorale. Mai exact privirile ne sunt atrase / sunt blocate de tot felul de reclame din care ne privesc candidaţii la diverse primării. Nu am făcut (şi nici nu am de gând) să fac o analiză consistentă a campaniilor electorale, dar trebuie să împărtăşesc ce am constatat din ceea ce văd:

Designerii campaniilor publicitare nu prea s-au străduit. Sper că distinşii candidaţi şi minunatele lor partide dansatoare nu au investit prea mult în aceste producţii publicitare că nu o să facă mulţi purici prin primării dacă depind de mesajele transmise…

Singura campanie care pare mai bine gândită, cel puţin a beneficiat de un mic teasing, este cea a candidatului PC care se plimbă cu tancul. Celelalte campanii sunt cu totul inconsecvente în mesaj… Când ne spun una, când alta, şi nu în mod prea convingător. Poate dl.Chiliman să iasa în evidenţă prin consecvenţă în mesaj, dar personal aş fi pus altfel accentul pe ideea de „Capitala Capitalei” (asta ne propune să devină sectorul 1). Oricum acea idee nu este susţinuta de construcţia campaniei şi sloganul cu drumul drept nu mi se pare cel mai inspirat… Totuşi, ţinând cont de cât de proaste sunt celelalte campanii, dl. Chiliman beneficiază de una dintre cele mai decente campanii.

Mesajele iar se bazează pe texte generale mai mult / mai puţin bine elaborate, fără elemente concrete. Ca de obicei nu aflăm nimic din platformele pe care candidează aspiranţii la funcţia de primar (este şi foarte greu pe outdoor deşi nu imposibil), dar nici nu ne inspiră… Aparent ni se adresează, dar în realitate nu prea ne spun nimic. Sau dacă ne spun, nu prea sunt convingători. De exemplu dl. Blaga ne promite „soluţii nu discuţii”. Oare el crede că am uitat că acelaşi lucru ni-l propunea şi Videanu, care în campanie ne-a prezentat un proiect gata făcut de fluidizare a traficului, de construire a unor noi drumuri, extinderi etc… Poate că dl. Blaga o să ne prezinte aceleaşi soluţii?! Ar putea, erau convingătoare… Ce a făcut dl. Videanu? De ce am crede că aceste planuri vor fi puse în aplicare de dl. Blaga, reprezentant al aceluiaşi partid care l-a susţinut pe Videanu în permanenţă, care niciodată nu l-a criticat, nu i-a atras atenţia asupra situaţiei din Bucureşti etc…. 😦

La fel de nepotrivit, dar din altă perspectivă, este şi mesajul PNGului – sub semnul crucii. Este onorabil, dar cred că un primar trebuie să aibă multe alte calităţi. Ştiţi vorba aceea: Dumnezeu dă, dar nu bagă în traistă. Totuşi, este de reţinut o abordare inspirată a celor de la PNG. Am văzut unele afişe în care candidatul partidului apărea împreună cu dl. Becali. Poate se transferă din capitalul de imagine al lui asupra acestor iluştrii necunoscuţi, care nu inspiră prea mare încredere şi nu prea ne spun nimic convingător. Oricum, nu au nici o şansă, nici aceea infimă pe care a avut-o şeful lor.

Mi-am amintit totuşi de o abordare gândită, de un mesaj mai adecvat – candidatul la sectorul 3 din partea PSDului are ca mesaj (parafrazez desigur): „îţi scad factura” (el, nu eu). Este bine ales dacă ţinem cont că dl. Negoiţă este foarte admirat şi respectat pentru cum arată şi cum funcţionează sectorul, contra-candidaţii trebuie să se lege de teme care nu au fost abordate de actualul primar şi care sunt importante pentru alegători. La sectorul 1 PSDul a ales cea mai neispirată poză a candidatului. Oare o să conteze?!

Din punct de vedere grafic execuţiile sunt similare – un candidat supradimensionat se uită în ochii noştri şi ne spune ce crede el că ne-ar plăcea să auzim. Cred că nu prea ştiu…  

O ultimă observaţie, de ansamblu, despre actuala campanie – nu se pune în general accentul (ca şi în trecut de altfel) pe cine sunt candidaţii, ce ştiu să facă şi cum vor munci pentru noi. Se merge mult pe nemulţumirea privind actualii primari. Diferit este poate tonul – care este destul de agresiv. Unul trece cu tancul, altul vrea să îi dea jos, şi mai erau unele destul de dure…

Deşi văd în fiecare zi zeci de mesaje electorale, eu tot mă întreb cu cine votez. Cred că nu voi şti decât atunci când pun ştampila, sperând într-o inspiraţie divină… Dacă este să analizez şansele candidaţiilor după reclamele pe care le văd şi ce mai ştiu despre ei, nu aş paria pe nimeni. Se pare că şi Mirela a ajuns cam la aceiaşi idee… Personal aş vrea să nu prea câştige actualii candidaţi. Dacă mă răzgândesc, vă spun.

 

Anunțuri

~ de Alexandra pe Mai 13, 2008.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

 
%d blogeri au apreciat asta: