petrol şi marketing

Am citit un articol în Businessweek privind evoluţia preţului petrolului. În esenţă articolul argumentează că preţul petrolului creşte artificial datorită speculaţiilor producătorilor. Iată linkul:

http://www.businessweek.com/lifestyle/content/apr2008/bw20080422_520796.htm

Ce nu am priceput este de ce autorul se miră şi se revoltă? Nu orice comerciant încearcă să îşi maximizeze profitul şi dacă poate marsă pe preţ merge atât cât se poate? Mi se pare că strategia lor de marketing este foarte bună pentru că este impus un trend crescător al preţului, deşi (cel puţin parţial) nejustificat economic, ţinând cont de psihologia clienţilor lor.

Strategia de marketing trebuie sa fie una complexă, nu un calcul pur economic, ci rezultat al unor analize complexe, de natura interdisciplinară şi chiar trebuie să ţină cont de context, să speculeze momentul (desigur avându-se în vedere o perspectivă pe termen lung, ţintind obiective concrete pe un orizont mediu/lung de timp).

Anunțuri

~ de Alexandra pe Mai 8, 2008.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

 
%d blogeri au apreciat asta: