sunt client de argint

Cei de la Orange m-au anunţat că sunt client de argint. Nu ştiu ce înseamnă, dar sună bine, nu? Am şi beneficii de pe urma acestui statut. Am primit 41 de puncte Thank you (pentru cei care nu ştiu, 10 puncte Thank you echivalează cu 1 Euro, deci am primit 4 Euro pe care să îi folosesc în sistemul Orange). WOW!

Sinistre companiile de telefonie mobilă – dacă eşti client de mulţi ani nici nu te bagă în seamă – în fine, îţi mai dau 15 lei pe an, ca să fiu corectă… În schimb ofertele pentru noii abonaţi se întrec în avantaje. Întrebarea mea este: de ce noii clienţi sunt privilegiaţi comparativ cu vechii. Înţeleg că vor să atragă clienţi noi, dar acest lucru trebuie să se întâmple în raport cu firmele concurente, nu cu clienţii pe care deja îi au. Dimpotrivă, faptul că vechii clienţi sunt mulţumiţi şi fidelitatea este realmente răsplătită ar trebui să fie un factor şi pentru a atrage noi clienţi…

Din câte îmi dau eu seama strategia de marketing a unui operator de telefonie mobilă este: atragerea de noi clienţi şi amăgirea celorlalţi cu mici bonusuri. Adică asta înseamnă super oferte – în special în perioada sărbătorilor de diverse tipuri – pentru noii abonaţi şi mimarea unei strategii de fidelizare. Se bazează pe faptul că odată ce au prins un client, el nu o să plece. Ce este drept, din păcate chiar asta se întâmplă. Dacă pentru cineva contează că tarifele sunt nejustificat de mari şi la o companie concurentă sunt mai mici – mai exact poate să beneficieze de ofertele speciale pentru noii clienţi – nu îşi  schimbă numărul pentru că deja toată lumea îl cunoaşte. Pentru alţii tarifele nu contează, dar îşi fac abonamente şi la alte companii din motive de „afaceri” – în fine, nu intru în detalii. Cert este că această politică le merge, deci putem spune că sunt adaptaţi cerinţelor pieţei. Nu companiile au strategie greşită, ci mi se pare că noi suntem imobili şi nepretenţioşi, acceptăm să fim păcăliţi.

Am fost în Olanda anul trecut pentru 2 săptămâni. Tarifele de roaming sunt, cum se ştie, foarte mari – iarăşi, nu înţeleg de ce. Dacă o companie operează la nivel global, de ce nu aplică aceleaşi tarife în toată reţeaua?! Ar fi un puternic factor de diferenţiere şi oricum un plus de imagine extraordinar în condiţiile în care atât de multă lume călătoreşte acum în Europa.

În fine revenind la Olanda. În loc să folosesc sistemul de roaming taxat cu generozitate de Orange, am cumpărat o cartelă pre-pay de acolo, tot la Orange. Am plătit 5 euro – ceea ce includea şi un număr de telefon, şi 10 Euro bonus. Este drept, am beneficiat de ofertă specială, ca nou client… Deci pe 5 Euro am primit număr şi 15 Euro convorbiri, pe care nu le-am epuizat deşi am vorbit cu chef. În Olanda convorbirile locale şi internaţionale sunt mai mici decât în Orange România… În Olanda sunt între 4 şi 1,5 cenţi/minut, iar la noi, cel mai ieftin este de 6 cenţi… Ca de obicei, avem tratament preferenţial, o altă companie internaţională care practică preţuri mai mari în România pentru că românii acceptă această situaţie.

~ de Alexandra pe Decembrie 21, 2007.

Lasă un răspuns

 
