expo la MTR

In acest week-end este la Muzeul Ţăranului Român un nou târg de Moş Nicolae. Sper să fie bine organizat, să nu am din nou impresia ca nu îi interesează ce manifestare organizează – totul este în regulă dacă lumea plăteşte intrarea şi dă năvală…

Şi pentru că tot am amintit de MŢR, să vă spun că zilele trecute am văzut  o expoziţie de fotografie acolo. Un fotograf neamţ/francez a vizitat România pe la mijlocul anilor ’70, iar la muzeu sunt acum expuse fotografii realizate în 3 sate: unul din Maramureş, unul din Bucovina şi unul din Vâlcea. Destul de simpatică expoziţia. Ca de obicei cei de la MŢR ştiu să prezinte lucruri banale într-un mod original şi minimalist. Ceea ce nu mi-a plăcut este faptul că dacă un vizitator este o fire mai precisă, interesat de detalii, nu prea are de unde să le obţină. La intrarea în expoziţie sunt niste pagini de prezentare – numai în franceză şi engleză. Alături este un alt set de pagini, cu pozele din expoziţie şi explicaţii pentru fiecare – locul, data, ce reprezintă. Personal m-am bucurat şi mai tare la aceste pagini deoarece erau mai multe poze decât în expoziţie 🙂 Iniţiativa de a prezenta lucrările din expoziţie este binevenită şi extrem de necesară într-un muzeu. Nu am înţeles de ce aceste pagini erau numai în germană… Oare organizatorul acestei expoziţii nu se aşteaptă să îi vină decât străini, sau crede că românii sunt fluenţi în cel puţin 2 limbi străine?

Una peste alta, mi-a plăcut expoziţia – o modalitate plăcută de „omorât” timpul pentru 15 minute. Este mai mult o instalaţie minimală, inspirată, aşa cum ne-a obişnuit MŢR-ul. Cred că un muzeu ar trebui să facă mai mult decât atât, dar cel puţin abordarea lor este originală şi incitantă. 

~ de Alexandra pe Noiembrie 30, 2007.

Lasă un răspuns

 
